HaRgAiLah SebUah PeRtEmUaN keRaNa Di SitU bErmULaNyA kEriNdUaN, hArgAiLah sEbUah PeRkeNaLaN kEraNa Di SitU teRukiRnYa kEikhLaSaN, hArgAiLah sEbUah pErSahAbAtAN kEraNa di SitU LahiRnYa pEngOrbAnAN, hARgaiLah sEbUah peRciNtaAN kEraNa Di siTu HadiRnya keSetiAaN, hArGaiLah kEseMuaNya keRaNa iA meRupAkAn RahMat DaRi TuhAn..

..KITA BERSAUDARA..

Sunday, August 1, 2010

"GharQad PeNOloNg YahUDi"

BERBICARA tentang Yahudi, sudah tentunya umat Islam tahu akan perihal bangsa ini. Yahudi adalah satu bangsa yang dilaknat Allah s.w.t dan merupakan satu bangsa yang amat hina.

Mereka juga menolak ajaran tauhid yang dibawa oleh Nabi Musa, padahal Nabi Musa telah menyelamatkan mereka daripada kezaliman Firaun. Mereka juga telah membunuh nabi-nabi sesudah Nabi Musa seperti Nabi Zakaria dan Nabi Yahya.

Malah mereka juga cuba membunuh Nabi Isa tetapi Allah s.w.t lebih awal mengangkatnya ke langit. Kaum terlaknat ini juga telah beberapa kali cuba membunuh Rasulullah s.a.w di Madinah.

Mereka berusaha membongkar makam Nabi s.a.w. Selain itu, manusia paling hina di muka bumi ini telah menceroboh Palestin, menghalau dan membunuh umat Islam dengan kejam, tanpa henti. Kini, Lubnan pula menjadi mangsa kejahatan mereka. Benarlah akan peringatan Allah kepada kita tentang mereka, sebagai firman Allah yang bermaksud, “Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang Musyrik...” (Al-Maidah: 82)

Kebiadaban orang-orang Yahudi juga tercatat di dalam sejarah melalui peristiwa pembakaran Baitulmaqdis pada 21 Ogos 1969. Bukan setakat membakar, mereka juga mengadakan pesta di dalamnya dan melakukan perzinaan.

Mereka turut mengotori, memusnahkan dan membuang najis di dalamnya. Kesucian dan kemurnian Masjidil Aqsa telah benar-benar dinodai oleh manusia durjana ini.

Sebelum Islam membuka kota suci ini, kota ini diperintah oleh kerajaan Rom (Byzantium) dan orang-orang Kristian pada waktu itu hanya menjadikan Baitulmaqdis sebagai tempat pembuangan sampah. Mereka lakukan hal itu kerana terlalu bencikan orang-orang Yahudi yang menganggap tempat tersebut adalah Haikal (Nabi) Sulaiman.

Yahudi (Bahasa Ibrani: Yehudim; Bahasa Yiddish: Yiden) ialah istilah untuk kedua-dua: agama dan kaum. Jika dilihat berdasarkan agama, istilah ini merujuk kepada umat agama Yahudi sama ada mereka beretnik Yahudi ataupun tidak.

Berdasarkan etnik, ia merujuk kepada mereka yang nenek moyangnya Jacob (Yaakob), anak Issac (Ishak), anak kepada Abraham (Ibrahim) dan Sara (Sarah). Etnik Yahudi jugalah termasuk Yahudi Tahih, dan Yahudi yang tidak memegang kepada agama Yahudi tetapi beridentiti Yahudi dalam aspek adat resam dan kaum.

Agama Yahudi ialah gabungan agama dan kumpulan etnik tidak eksklusif (bermaksud kumpulan etnik ini mempunyai cara orang lain memasukinya). Dengan tidak memegang kepada prinsip-prinsip agama, Yahudi tidak menjadikan seorang Yahudi kehilangan status Yahudinya.

Sesungguhnya Rasulullah s.a.w telah menjanjikan kepada kita bahawa kaum Yahudi akan dihapuskan, mereka akan dibunuh oleh umat Islam sehingga tidak ada yang tersisa seperti sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ´Gharqad´, kerana ia adalah pokok Yahudi.” (Riwayat -Bukhari dan Muslim)

Bagaimanapun, apa yang menjadi persoalan, adakah pokok ‘Gharqad’ ini akan menjadi tempat persembunyian mereka sehingga mereka sanggup menghabiskan berjuta-juta ringgit untuk menanam pokok-pokok tersebut?Sudah tentunya mereka tahu kebenaran melalui hadis ini.

Yahudi! Yahudi! Percaya pada kebenaran Islam tetapi masih tidak mahu bersujud kepada Allah s.w.t. Jika benar, umat Islam perlu menebas semua pokok yang tidak memberitahu di mana Yahudi bersembunyi.

Yahudi! Yahudi! Adakah perkataan itu yang akan berbunyi yang diperkatakan pokok dan batu-batu apabila orang-orang Yahudi bersembunyi suatu hari nanti?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages